sobota, 19 kwietnia 2014

Przydatne narzędzia social media

Przeglądając Internet, natknąłem się na artykuł Pani Moniki Czaplickiej „Monitoring i zarządzanie marką w social mediach „, ze strony www.socjomania.pl Pani Monika przedstawiła w nim pomocne dla specjalistów social media narzędzia. Artykuł jednak pochodzi z 2010 roku i postanowiłem sprawdzić, które z tych narzędzi jeszcze istnieją i przetestować je, oraz znaleźć inne.

Socialmention

Wyszukiwarka treści z mediów społecznościowych, która pozwoli nam przeszukiwać blogi, mikroblogi,
komentarze, grafikę itp. Możemy zawęzić wyszukiwanie przez wybór języka. Wyszukiwarka pokazuje też trend nastroju w liczbach, pasję, źródła w których występują szukane treści (np. Youtube, Facebook itp.) Widzimy też najpopularniejsze słowa kluczowe związane z wyszukiwaną treścią, oraz autorów, którzy najczęściej używali danej frazy. Takie dane jak sentyment, najpopularniejsze słowa kluczowe, autorzy i najpopularniejsze hashtags, program może generować do pliku Excela.

wyniki wyszukiwania w socialmention


Social searcher

Wyszukiwarka, która szczegółowo wyszukuje treści publiczne z Facbooka, Twittera i Google +. Wyszukane dane poddawane są analizie pod względem sentymentu użytkowników do szukanej fazy (pozytywny, neutralny, negatywny) z rozłożeniem na poszczególne serwisy, wykaz autorów postów z uwzględnieniem liczbowej popularności posta, słowa kluczowe. Możemy też zobaczyć jaki procent użytkowników wspomniało daną frazę w statusie, poprzez zdjęcie, materiał wideo czy link.

wyniki wyszukiwania w social searcher



Google- zaawansowane wyszukiwanie

Szukanie zaawansowane Google. Pozwala przekonać się w jakich miejscach w Internecie pojawia się np. nazwa naszej firmy. Wyszukiwanie jest tu bardziej szczegółowe niż w przypadku zwyczajnej wyszukiwarki Google, ponieważ możemy określić język i region wyszukiwania, występowanie haseł (w tytule, w tekście, w URL-u strony,  w linkach do strony, w dowolnym miejscu).

Google zaawansowane wyszukiwanie


UVRX

Wyszukiwarka interntowa z opcją „social serach”. Wyszukuje treści z takich serwisów społecznościowych jak: Facebook, Twitter, Myspace, LinkedIn , Plaxo , Bebo , Tumblr,  Livejournal , Flickr , Google+. Pozwala też na znajdowanie treści w jednym konkretnym serwisie.

wyniki wyszukiwania Uvrx


Who Talking

Proste narzędzie do przeszukiwania mediów społecznościowych. Pozwala wyszukać informacje z takich serwisów jak: Facebook, Twitter, Flick, Youtube, Google+, Instagram. Możemy wyszukiwać informacje z Twittra i Facebooka razem, lub z poszczególnych serwisów osobno.

wyniki wyszukiwania z who talking


Postling

„Odpowiadaj na wszystkie komentarze z jednego miejsca (na Facebooku, Tumblr, Wordpressie,Twitterze, LinkedIn, Flickrze, Typepad, Bloggerze itd.), zorganizuj swoje konta w brandy i dziel się zarządzaniem z pracownikami, odbieraj maile o aktywności swoich klientów – zorganizuj się. Jesteś małym biznesem? Ten portal jest dla Ciebie. Śledź na bieżąco co o Tobie piszą klienci. Przeglądaj strumień aktywności, rss, oraz komentarze na Yelp czy CitySearch. Ustal kiedy twoje posty i statusy mają być publikowane, sprawdzaj czy ktoś coś komentował i odpowiedz mu nie wychodząc z Postlingu. Wszystkie rozmowy znajdziesz na swoim profilu w przejrzysty sposób: podzielone na konta, rozmowy i użytkowników. Czytaj przy porannej kawie co działo się na profilu w ciągu poprzedniego dnia. Aplikacja jest darmowa.” (źródło: www.socjomania.pl)


Twimbow

„Kolorowy, cool i przenośny – tak reklamuje się kolejny serwis do zarządzania Twitterem. Kolorowy – zapomnij o czarno-białych profilach. A kolory dodają radości w szarej pracy. Cool, bo możesz monitorować ulubionych użytkowników, słowa kluczowe czy listy, bądź na bieżąco, dodawaj kolory do swoich tweetów, docieraj do sekretnych tagów i korzystaj z kolorowego kodu użytkowników (każdemu możesz przypisać kolor). Przenośny, bo możesz korzystać z niego wszędzie – loguj się i używaj. Dodawaj muzykę do swoich ćwierków, zarządzaj listą znajomych, dodatkowo wykorzystaj Twimbow Reader, gdzie możesz czytać wszystkie ważne informacje. Aplikacja darmowa.” (źródło: www.socjomania.pl)


Brand24

Narzędzie płatne. "Brand24 to efektywna metoda monitorowania tego, co o Twojej marce, produkcie mówi się w Internecie (monitoring Internetu). To również narzędzie do pomiaru natężenia szumu (buzz), który pojawia się wokół wybranej marki, produktu lub słowa kluczowego. Brand24 to także źródło analiz i raportów dających kompleksową wiedzę na temat klientów. Narzędzie pozwala na obserwację ich zachowań, opinii, a także związanych z nimi trendów. Celem Brand24 jest stworzenie nowego kanału komunikacji z klientami, którego wykorzystanie pozwoli m.in. na wsparcie sprzedaży, a także wzmocnienie pozytywnego wizerunku wybranej marki, produktu bądź usługi. " (źródło: www.brand24.pl)




5 komentarzy:

  1. Ja jakoś nigdy za bardzo nie przepadałem za social media i moim zdaniem samo pozycjonowanie jest o wiele lepsze. Oczywiście na początku został u mnie także przeprowadzony audyt SEO https://medialnie.info/audyt-seo/ gdyż od takich działań powinno się zacząć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja, wykorzystuję media społecznościowe do promocji swojej marki. Ostatnio, zastanawiam się nad uwzględnieniem w swoich działaniach reklamowych influencer marketingu, o którym można przeczytać tu: https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing - czy kiedykolwiek o nim słyszeliście?

    OdpowiedzUsuń