Struktura demograficzna użytkowników Twittera
Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius z listopada 2013 roku,
struktura wieku polskich użytkowników Twittera rozkłada się następująco: 25%
stanowią osoby w wieku 15-24 lat. 24% stanowią osoby w wieku 25-35 lat, a 18% osoby
w wieku 35-44 lata. Pozostałe przedziały wiekowe
7-14 lat, 45-54 lata i powyżej 55 lat stanowią odpowiednio 14%, 8% i
10%.
Przedział wiekowy polskich użytkowników Twittera w
procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (listopad 2013).
Najwięcej użytkowników posiada wykształcenie średnie- 29% i
niepełne wyższe oraz wyższe- 28%. Osoby z niepełnym średnim lub niższym
stanowią 27%, a z wykształceniem zasadniczym zawodowym 15%.
Wykształcenie
polskich użytkowników Twittera w procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel
PBI/Gemius (listopad 2013).
Co może zaskakiwać, najwięcej polskich użytkowników Twittera
pochodzi ze wsi i stanowi aż 39% wszystkich korzystających. 15% stanowią osoby
mieszkające w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców, po ok. 11% osoby
mieszkające w miastach od 50 do 100
tysięcy mieszkańców i miastach do 20 tysięcy mieszkańców. Po 10% i 8% stanowią
osoby mieszkające w miastach od 20 do 50 tysięcy mieszkańców, miastach od 200
do 500 tysięcy mieszkańców, oraz miastach od 100 do 200 tysięcy mieszkańców.
Miejsce zamieszkania polskich użytkowników Twittera w
procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (listopad 2013).
Struktura demograficzna użytkowników Youtube
Youtube pod względem liczby użytkowników może konkurować z
Facebookiem. Zgodnie z danymi Megapanel
PBI/Gemius z grudnia 2013 roku, Youtube pod względem liczby odwiedzin jest
zaraz za Facebookiem. Niestety jest niewiele badań pokazujących strukturę
demograficzną użytkowników z Polski. Jedyne jakie znalazłem, zostały
przeprowadzone przez Megapanel
PBI/Gemius w 2014 roku. Według wspomnianej firmy, w Polsce 51% korzystających z
Youtube to mężczyźni, przeważają natomiast osoby w wieku do 34 lat, którzy
stanowią 61% wszystkich korzystających.
Płeć użytkowników Youtube w procentach. Opracowane na
podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (2014).
Przedział
wiekowy polskich użytkowników Youtube w procentach. Opracowane na podstawie
danych Megapanel PBI/Gemius (2014).
Struktura demograficzna użytkowników Pinterest
Niestety brak badań, które określiłyby strukturę
demograficzną tylko polskich użytkowników Pinterest. Wiadomo natomiast że z
Pinterest korzystają głównie kobiety. Poniżej przedstawię płeć, wiek i
wykształcenie wszystkich zarejestrowanych na Pinterest. Dane te pochodzą ze
strony www.onlinemba.com
Zdecydowaną większość ogólnej liczby użytkowników stanowią
tutaj kobiety, bo aż 82%. Najwięcej zarejestrowanych ma powyżej 45 lat (35%),
oraz jest w przedziale wiekowym 35-44 lata (29%). 26% stanowią osoby w wieku 25-34
lata, 10% osoby poniżej 24 roku życia. Pond połowa zarejestrowanych posiada niepełne
wykształcenie wyższe (61%). Wyższe posiada 25%, średnie i podstawowe
odpowiednio 5% i 9%.
Przedział wiekowy użytkowników Pinterest w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.
Wykształcenie użytkowników Pintrest w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.
Struktura demograficzna użytkowników LinkedIn
Podobnie
jak w przypadku Pinterest, nie znalazłem żadnych danych na temat korzystających
z LinkedIn w Polsce. Z danych umieszczonych na stronie www. onlinemba.com
wynika, że spośród wszystkich
korzystających, niezależnie od kraju, przewagę stanowią osoby w wieku powyżej 45
lat, którzy stanowią 49% wszystkich użytkowników, oraz osoby w przedziale
wiekowym 35- 44 lata stanowiący 32%. Przeważają natomiast osoby z wyższym i
niepełnym wyższym wykształceniem (wyższe-50%, niepełne wyższe- 37%).
Przedział wiekowy użytkowników LinkedIn w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.
Wykształcenie użytkowników LinkedIn w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz