niedziela, 13 kwietnia 2014

Struktura demograficzna użytkowników Twittera, Youtube, Pinterest i LinkedIn

Struktura demograficzna użytkowników Twittera



Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius z listopada 2013 roku, struktura wieku polskich użytkowników Twittera rozkłada się następująco: 25% stanowią osoby w wieku 15-24 lat. 24% stanowią osoby w wieku 25-35 lat, a 18% osoby w wieku 35-44 lata. Pozostałe przedziały wiekowe  7-14 lat, 45-54 lata i powyżej 55 lat stanowią odpowiednio 14%, 8% i 10%.

Przedział wiekowy polskich użytkowników Twittera w procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (listopad 2013).


Najwięcej użytkowników posiada wykształcenie średnie- 29% i niepełne wyższe oraz wyższe- 28%. Osoby z niepełnym średnim lub niższym stanowią 27%, a z wykształceniem zasadniczym zawodowym 15%.

Wykształcenie polskich użytkowników Twittera w procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (listopad 2013).


Co może zaskakiwać, najwięcej polskich użytkowników Twittera pochodzi ze wsi i stanowi aż 39% wszystkich korzystających. 15% stanowią osoby mieszkające w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców, po ok. 11% osoby mieszkające w miastach od  50 do 100 tysięcy mieszkańców i miastach do 20 tysięcy mieszkańców. Po 10% i 8% stanowią osoby mieszkające w miastach od 20 do 50 tysięcy mieszkańców, miastach od 200 do 500 tysięcy mieszkańców, oraz miastach od 100 do 200 tysięcy mieszkańców.

Miejsce zamieszkania polskich użytkowników Twittera w procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (listopad 2013).

Struktura demograficzna użytkowników Youtube


Youtube pod względem liczby użytkowników może konkurować z Facebookiem.  Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius z grudnia 2013 roku, Youtube pod względem liczby odwiedzin jest zaraz za Facebookiem. Niestety jest niewiele badań pokazujących strukturę demograficzną użytkowników z Polski. Jedyne jakie znalazłem, zostały przeprowadzone przez  Megapanel PBI/Gemius w 2014 roku. Według wspomnianej firmy, w Polsce 51% korzystających z Youtube to mężczyźni, przeważają natomiast osoby w wieku do 34 lat, którzy stanowią 61% wszystkich korzystających.

Płeć użytkowników Youtube w procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (2014).

Przedział wiekowy polskich użytkowników Youtube w procentach. Opracowane na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius (2014).


Struktura demograficzna użytkowników Pinterest


Niestety brak badań, które określiłyby strukturę demograficzną tylko polskich użytkowników Pinterest. Wiadomo natomiast że z Pinterest korzystają głównie kobiety. Poniżej przedstawię płeć, wiek i wykształcenie wszystkich zarejestrowanych na Pinterest. Dane te pochodzą ze strony www.onlinemba.com
Zdecydowaną większość ogólnej liczby użytkowników stanowią tutaj kobiety, bo aż 82%. Najwięcej zarejestrowanych ma powyżej 45 lat (35%), oraz jest w przedziale wiekowym 35-44 lata (29%). 26% stanowią osoby w wieku 25-34 lata, 10% osoby poniżej 24 roku życia. Pond połowa zarejestrowanych posiada niepełne wykształcenie wyższe (61%). Wyższe posiada 25%, średnie i podstawowe odpowiednio 5%  i 9%.

Przedział wiekowy użytkowników Pinterest w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.

Wykształcenie użytkowników Pintrest w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.

Struktura demograficzna użytkowników LinkedIn


Podobnie jak w przypadku Pinterest, nie znalazłem żadnych danych na temat korzystających z LinkedIn w Polsce. Z danych umieszczonych na stronie www. onlinemba.com wynika,  że spośród wszystkich korzystających, niezależnie od kraju, przewagę stanowią osoby w wieku powyżej 45 lat, którzy stanowią 49% wszystkich użytkowników, oraz osoby w przedziale wiekowym 35- 44 lata stanowiący 32%. Przeważają natomiast osoby z wyższym i niepełnym wyższym wykształceniem (wyższe-50%, niepełne wyższe- 37%).

 Przedział wiekowy użytkowników LinkedIn w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.

Wykształcenie użytkowników LinkedIn w procentach. Opracowane na podstawie danych www.onlinemba.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz